دانلود فیلم ایرانی

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه ارشد مدیریت

در حـال حـاضـر بـرخى ناآگاهانه عبارت تحقیق را در موارد ى به کار مى برند که مـوجـب سـوء تـفـاهم مى شود, بدین معنى که درموارد ى رونویسى از برخى از صـفـحـات یـک یـا چـند کتاب و چیدن آن ها در کنار یکدیگر را نیز تحقیق نام نـهاده اند, در حالى که تحقیق یک فرآیند پیچیده اى است که حاوی مجموعه اى مـنـظم از اعمال ویژه همراه با کاربرد فنون ویِژگزینشه به منظور جواب گویى به یک سـوال مـعـیـن مى باشد. در این فرآیند, همچنان که بیان شد, یک سؤال اساسى وجود دارد نیز فرضیه یا فرضیه هایى که به آزمون گذاشته مى شود . بـنـاجهت ن , تحقیق جمله است از جست و جو در امرى به منظور دست یافتن به واقـعـیـت و حـقـیقت آن امر که داراى اصول وروش هاى ویژه به خود نیز مـى بـاشـد.(الـبـته در قلمرو علوم مختلف اصول و روش هاى تحقیق از یکدیگر مفرق ند.) امامطالعه , به معنى خواندن کتاب هر نوشته دیگرى مى باشد که به مـنظور دقت در آن و یا افزایش اطلاعات صورت مى گیرد.چنانچه چه تحقیق نیزروش هـاى خـاص خـود را دارد و از اصـول قـواعد معینى پیروى مى کند ولى هـرگز نباید این دو را به جاى یکدیگر به کار برد, زیرا اصول روش هاى بررسی در مقایسه با اصول و قواعد حاکم بر تحقیق , چندان پیچیده و وسیع نیستند. استادان در برخى از درس هاى دانش کده ى نیز, به منظور آشنا کردن دانشجویان بـه کـتـاب هـا مـنابع مختلف هر در س , از آن هامى خواهند که درباره مساءله خـاصى از مورد درسى خور گزارشى تهیه کنند, چنین کارى را نیز نباید یک تـحقیق نامید. هدف از تهیه این گونه گزارش هاى درسى , کمک به یادگیرى دانشجویان از طریق جست جو تحقیق منابع مختلف است .

ایـن نـوع کار عملى که در اصطلاح دانشگاه ى (یا مقاله یا گزارش) درسـى نـامـیده مى شود فاقد ویژگى هاى یک تحقیق است و نباید با آن غلط شـود. بـه طـور کـلـى در مـواردى که هنوز دانشجویان , درسروش تحقیق را نـگـذرانـده انـد, امـکـان تـهیه یک مطلب تحقیقى وجود ندارد, چنانچه چه مراجعه دانـشجویان به کتاب هاى مختلف و تهیه گزارش نسبت به برخى از موضوعات درسى امکان پذیر است و هم مى تواند در فراگیرى خوب دروس مفید باشد.

  • ۹۵/۰۳/۲۵
  • سهراب علی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی